اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

فارس من|چرا اقساط قرض الحسنه جانبازان تنفس نداشت؟

کریمی گفت: مبلغی که ما هر ماه از اعضای وام گیرنده کم می کنیم عین همان را وام می دهیم به تعداد دیگری از درخواست کننده ها. یعنی اگر ما سه ماه در پرداخت قسط تنفس می دادیم آن کسانی که موعد دریافت وامشان فروردین بود نمی توانستند آن را دریافت کنند.

فارس من|چرا اقساط قرض الحسنه جانبازان تنفس نداشت؟

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، یکی از موضوعاتی که در روزهای شیوع کرونا مردم جامعه را درگیر خود کرده بود بحث امرار معاش بود. بساری از مردم به علت تعطیل شدن کسب و کارشان به مشکل خوردند و قشر دیگری نیز به دلیل درگیر شدن با بیماری و تهیه دارو به لحاظ مادی درگیر شدند. در این میان با دستور دولت بنا شد برخی بانک ها به دریافت کنندگان وام قرض الحسنه سه ماه در پرداخت اقساطشان تنفس بدهند. 

در همین راستا در بخش فارس من تعدادی از مخاطبین که از جامعه ایثارگری بودند اعلام کردند چنین موضوعی در جریان پرداخت وام آنها لحاظ نشده و همچنان بدون هیچ تنفسی اقساط سر موعد از حساب کسر می  شود.  

 اسلام کریمی مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد در گفت وگو با خبرنگار فارس پیرامون این موضوع گفت: بعد از این ابلاغیه به بانک ها ما از بانک مرکزی استعلام کردیم که آیا تنفس سه ماهه شامل صندوق ما نیز می شود یا نه؟ پاسخ دادند خیر شامل شما نمی شود. 

وی بیان داشت: کسانی که از تسهیلات صندوق قرض الحسنه شاهد بهره مند شده اند کسانی هستند که یا حقوق دومشان از بنیاد شهید است، یا از تسهیلات حق پرستاری برخوردارند و ...و این درحالی است که حق تنفس در ایام کرونا بیشتر برای آن دسته از افرادی که معاششان با مشکل مواجه شد اعمال شد. 

کریمی گفت: مبلغی که ما هر ماه از اعضای وام گیرنده کم می کنیم عین همان را وام می دهیم به تعداد دیگری از درخواست کننده ها. یعنی اگر ما سه ماه در پرداخت قسط به عده ای تنفس می دادیم آن کسانی که موعد دریافت وامشان  فروردین بود نمی توانستند آن را دریافت کنند. یعنی حدود 24 هزار نفر به مشکل دریافت وام می خوردند. 

وی ادامه داد: ما بنابر مجوزی که از بانک مرکزی کسب کرده ایم هر سال باید به  یک سوم اعضا وام بدهیم، وامی که سقفش را هم بانک مرکزی مشخص می کند و نمی تواند بیشتر از 20 میلیون باشد با کارمزد 4 درصد. 

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه شاهد اظهار داشت: اگر تنفس می دادیم 6 ماه در پرداخت وام دچار اختلال می شدیم. این درحالی بود که بانک مرکزی هم اعلام کرد اگر می توانید بودجه ای تامین کنید تا آنهایی که در نوبت وام هستند معطل نشوند، تنفس بدهید که ما هم اگر می خواستیم چنین کاری کنیم باید نزدیک 700-800 میلیارد تومان ماهانه به ما بودجه تزریق می شد تا این کار را می کردیم. که این راهکار هم در شرایطی که بنیاد شهید با مشکل بودجه مواجه است امکان پذیر نبود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول